Segur que ja has vist aquesta cabana altres vegades. On? Descriu-la.
Quina mena de gent hi devia viure? Quina tecnologia tenien? De què vivien?
Les feien així fa uns 7.000 anys. Com ho podem saber?
Contingut, materials i recursos
- L'estudi de la història [Atòmium, p.136-137]
- Les fonts històriques [Atòmium, p.138-140] [Exercici]
- Web d'un diari digital [Atòmium, p.146, analitza 2, investiga 5] [drive, penjar-ho al Classroom]
- Comptar el temps. Els calendaris i les edats de la història [Link]
- Els grans períodes de la història [Atòmium, p.144-145]
- La línia del temps: cronologia [Atòmium, p.262-263]
- La Dignitat humana. Què és una persona? [Fitxa per imprimir]
- Exercici de síntesi
Què aprendrem?
- Què és la història i com saber el que va passar fa temps, quan no hi era ningú de nosaltres!
- Com es compta el temps en les ciències socials i la història, i com es fan cronologies o frisos cronològics
- Què és la dignitat humana i com cal respectar-la
Guia per a l'autoavaluació
- Sóc capaç d'explicar què és la història?
- Distingeixo entre fonts primàries i secundàries, i entre fonts orals, escrites, materials i audiovisuals?
- Reconec els àmbits polític, econòmic, social i cultural?
- Sé comptar amb nombres romans?
- Sóc capaç de passar d'anys a segles i de segles a anys?
- Respecto la dignitat de tots els membres de la comunitat educativa?