EL NOSTRE INSTITUT

Genís Barnosell - INS PLA DE L'ESTANY (BANYOLES)

dimarts, 28 de juny del 2016

UD01 QUÈ ÉS LA HISTÒRIA?


Segur que ja has vist aquesta cabana altres vegades. On? Descriu-la.
Quina mena de gent hi devia viure? Quina tecnologia tenien? De què vivien?
 Les feien així fa uns 7.000 anys. Com ho podem saber?

Contingut, materials i recursos
  1. L'estudi de la història [Atòmium, p.136-137]
  2. Les fonts històriques [Atòmium, p.138-140] [Exercici]
    1. Web d'un diari digital [Atòmium, p.146, analitza 2, investiga 5] [drive, penjar-ho al Classroom]
  3. Comptar el temps. Els calendaris i les edats de la història [Link]
  4. Els grans períodes de la història [Atòmium, p.144-145]
  5. La línia del temps: cronologia [Atòmium, p.262-263]
  6. La Dignitat humana. Què és una persona? [Fitxa per imprimir]
  7. Exercici de síntesi
Què aprendrem?
  1. Què és la història i com saber el que va passar fa temps, quan no hi era ningú de nosaltres!
  2. Com es compta el temps en les ciències socials i la història, i com es fan cronologies o frisos cronològics
  3. Què és la dignitat humana i com cal respectar-la
Guia per a l'autoavaluació
  1. Sóc capaç d'explicar què és la història?
  2. Distingeixo entre fonts primàries i secundàries, i entre fonts orals, escrites, materials i audiovisuals?
  3. Reconec els àmbits polític, econòmic, social i cultural?
  4. Sé comptar amb nombres romans?
  5. Sóc capaç de passar d'anys a segles i de segles a anys?
  6. Respecto la dignitat de tots els membres de la comunitat educativa?